چراغ سبز همکاری ایران و اتریش پس از ۴ سال

به گزارش ایسنا، اتریش برای ترقی شرکت های گردشگری با ایران مراد یدکی دارد، این سرزمین درون سال ۲۰۱۶ پس از برجام با تحدید فاینانس یک میلیارد یورویی، علاقه مندی خویشتن را برای توسعه شریک های اقتصادی از جمله گردشگری با ایران مدال عدل. در شهریورماه سال ۹۶ بود که پیمان نامه یک میلیارد یورویی بین ۱۴ بانک ایرانی با «اوبر بانک» اتریش دستینه شد و به موجب آن، قرار شد منابع بانک اتریشی برای تأمین مالی پروژه های عمرانی و تولیدی پاره خصوصی و دولتی که مجوزهای لازم را طی مراحل قانونی در درون کشور دریافت کرده اند، منحصر یابد.

این قرارداد، اولین راحتی تأمین مالی بانک های ایران با بانک های اروپایی پس از برجام و ۱۵ سال تحریم حیات.

داخل همان دوره فرانتس گازلسبرگر مدیر بانک اتریش که طرف این قرار عدل بود و تا آن لمحه سه وعده به ایران عروج کرده و به نشانی یک کوهنورد نیز قله دماوند را فتح کرده بود، داخل زمان امضای پیمان نامه گفته حیات: «اقتصاد ایران خیر تنها برای اتریش و اروپا، بلکه برای بی مو دنیا بیش دوست داشتنی است؛ زیرا که ایران سلاله شباب دارد، از این رو فرصت های اهمیت پیش رو است و باید شرایط برد – سرما برای ایران و شرکت های دنیا وجود داشته باشد، ولی درون عین حال نباید گنجایش سیاسی را فراموش کرد. ایران طولانی وضعیت برای برخوردار شدن از یک اقتصاد بسرعت تو حال نمو را دارد و مشارکت نزدیک نم برای هر دو ملک ایران و اتریش سودمند است.»

زمستان همان سال، دامن تأثیر این قرارداد بانکی و انحصار فاینانس یک هیأت سرمایه گذاری از اتریشی به ایران آمد تا درباره توسعه مشارکت های گردشگری کوهستان با ایران مناقشه کند، اما به رغم تمایل سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برای ارائه طرح بوسیله اتریش و استعمال از خط فاینانس گلچین شده، سرمایه گذاران ایرانی از این پیشنهاد اتریشی ها استقبال نکردند و سهم گردشگری ایران از آن فاینانس مسکوت ماند.

زمان حال ایران و اتریش گامی دیگری برای توسعه همکاری ها برداشته اند. هیأتی از ایران برای برگزاری دومین نشست کارگروه شریک های گردشگری دو کشور به وین رفته و ضمن تمدید مفاد تفاهم نامه سال ۲۰۱۶ و مذاکراتی درباره تسهیل روادید توریستی، اغوا آژانس های اتریشی برای همکاری با ایران، اغوا تلویزیون های ملی و خصوصی اتریش برای معرفی جاذبه های ایران، برگزاری تورهای آشناسازی با طلبیدن از اینفلوئنسرها و آژانس های اتریشی درون ایران و دیدار از دانشکده های گردشگری برای مقامات دانشگاهی اتریش، با دانشگاه ها، مدارس برجسته و مؤسسه های آموزشی این کشور تفاهم نامه هایی امضا شد.

یک مقام عالی تو وزارت فدرال گردشگری اتریش که در این دیدارها پیشگاه داشته است، گفته: ایران به لحاظ ظرفیت تاریخی، فرهنگی و صنع برای اتریش مهم است. تنها در سال گذشته (۲۰۱۸) ۱۳ هزار اتریشی به ایران سیر تکاملی کردند. بنابراین ما فکر می کنیم گردشگری می تواند روابط دو کشور را توسعه دهد.

محمدابراهیم لاریجانی مدیرکل بازاریابی و تبلیغات گردشگری درباره تفاهم های متاخر دو سرزمین و مذاکرات دیگری که در راستای تفاهم مجله امضا شده داخل سال ۲۰۱۶ بین دو طرف رخ گرفته است، به ایسنا گفت: آنچه بین ایران و اتریش امضا شده چندین سد دارد که پهلو آن اساس طرفین پیاده شدن حفظ کردن و تدوام شرکت های گردشگری دو کشور با توجه به تفاهم نامه همکاری مشترکِ امضا شده که مدرک بالادستی محسوب می شود، تاکید کردند.

وی افزود: درون آن مدرک بالادستی روی چند موضوع تاکید شده است، از جمله تشکیل کارگروه گردشگری بین ایران و اتریش که تا کنون دو نشست آن برگزار شده است، آموزش گردشگری، تبادل تجربه درون گردشگری کوهستان، گردشگری سلامت، بازاریابی و تبلیغات و استانداردسازی مشاغل خدمات دهنده تو گردشگری، که این کارگروه با توجه به این موضوعات اقدامات اجرایی را پیش می سرما.

مسؤول هیأت ایرانی در وین با اشاره به بازدیدی که دانشگاه IMC اتریش انجام شد، گفت: این دانشگاه حدود ۸۰ سال داخل مرزوبوم گردشگری قدمت دارد و تا کنون از ۳۰ کشور دانشجو پذیرفته و در بیش از ۳۰ ملک از جمله چین، عمان، کویت و مالزی، پروژه آموزشی ارتکاب کرده است. درون تفاهم نامه ای که با این دانشگاه امضا شد، چند نوع شرکت پیشنهاد شده است؛ ابتدا اعزام استاد به ایران، برگزاری حوالی های آموزشی تخصصی درون کشورمان تحت لیسانس این مدرسه برجسته و برگزاری سمپوزیوم و همایش های آموزشی که در نهایت طرف اتریشی پیشنهاد کرد؛ یک حوالی آموزشی ۵ هفته ای داخل اتریش برای فعالان گردشگری ایران برگزار شود و در کنار آن اطراف های آموزشی با موضوعات مشخص همچون دیجیتال مارکتینیگ ، مدیریریت رویداد، مقاصد گردشگری و هتلداری، تورلیدری پیشرفته و مدیرفنی دفاتر خدمات مسافرتی، با حضور اساتید IMC در ایران برگزار شود. قرار شد وزارت فدرال گردشگری این کشور پیگیری کند این دبیرستان عالی پروپوزال این طرح های پیشنهادی را عرضه دهد تا همکاری ها آغاز شود.

لاریجانی بوسیله تفاهم دیگر ایران و اتریش در جریان سفر هیأت ایرانی که متشکل از سفیر اتریش در ایران، مستشار فرهنگی، رایزن اقتصادی و نیز مدیران کل دو مرزوبوم بازاریابی و تبلیغات گردشگری و آموزش و مطالعات گردشگری بوده است، اشاره کرد و افزود: تمام شرکت های گردشگری اتریش کالبد اتاق تجارت این کشور هستند. این یک الزام برای طولانی باهم اتحاد کردن هایی است که پس از ثبت، به عضویت اتاق بازرگانی این کشور درآیند و بخشی از درآمد خویشتن را بوسیله این اتاق دهند تا صرف آموزش شود. اتاق تجارت یک مؤسسه ایجاد کرده که به طرح آموزشی «وی فی » مشهور است و سالی ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار نفر را در رشته های مختلف از جمله گردشگری آموزش می دهد، «وی فی» یک طرح مظفر داخل اروپا محسوب می شود. براساس تفاهم مجله ای که بین دو ملک امضا شد، حجره تجارت اتریش، این مؤسسه (WI FI) را موظف می کند با نمایش یکسری تسهیلات و تخفیف ها، دوره های آموزشی درون صنعت گردشگری برای ایران برگزار کند. استراحت شد این مؤسسه غم پروپوزال به ایران عرضه دهد.

وی به تفاهم دیگری با دانشگاه و مدرسه تخصصی «مودل » (Module) درون اتریش با متجاوز از ۴۰ سال پیشنه آموزشی تو اروپا که درون مملکت آموزش خوش آمد و توشه درون گردشگری کوشا است، اشاره کرد و افزود: تو روند دیدار هیأت ایرانی از این دبستان و دانشگاه که اتفاقاً دانشجوی ایرانی بی آرامی داشت، با رئیس آن صحبت و پیشنهاد برگزاری دوروبر های آموزشی دیجیتال مارکتینگ ، مدیریریت رویداد، مقاصد گردشگری و هتلداری و بازاریایی و تبلیغات، مطرح شد که باید درباره نحوه اجرای آن ها بوسیله تفاهم برسیم.

مدیرکل بازاریابی و تبلیغات گردشگری گفت: تفاهم شد سومین نشست کارگروه همکاری های گردشگری ایران و اتریش داخل سپتامبر ۲۰۱۹ در ایران برگزار شود و هیأتی از وزارت فدرال گردشگری و توسعه پایدار این ناحیه به همراه فعالان حصه خصوصی آن بوسیله ایران سفر کنند. در دور سوم کنفرانس ها دو اجازه کاری «گردشگری کوهستان» و «اکوتوریسم و اکولوژها » ردیابی خواهد شد.

لاریجانی بوسیله دیگر مذاکرات عارض گرفته با مقامات اتریشی از جمله سفیر این کشور در ایران که تمام جلسه ها را اتصال کرد و برای توسعه انبازی گردشگری با ایران پیگیر است، اشاره کرد و گفت: علاوه بر امضای تفاهم نامه ها که در جریان برگزاری دومین میتینگ کارگروه گردشگری ایران و اتریش انجام شد از هر فرصتی برای مشی و مذاکره با مقامات این ملک درباره تهسیل روادید، تشجیع آژانس های اتریشی برای همکاری با ایران، وسوسه تلویزیون های ملی و خصوصی اتریش برای معرفی کردن جاذبه های ایران، برگزاری تورهای آشناسازی از اینفلوئنسرها و آژانس های اتریشی تو ایران، استفاده شد. خوشبختانه مقامات دانشگاه های گردشگری اتریش خودی احسان از دانشگاه آزاد و علم و فرهنگ ایران و اثر آن ها در آموزش گردشگری داشتند که پیشنهاد شد برای ملاقات از این ظرفیت بوسیله ایران عروج کنند.

انتهای پیام